Jak zrzucić brzuch po porodzie?

Większość kobiet po porodzie pragnie jak najszybciej poprawić estetykę swojego ciała. O ile na powiększone piersi Panie spoglądają przychylnym okiem, o tyle brzuch jest absolutnie nieakceptowalny.

Nieestetycznie wyglądająca skóra brzucha, dodatkowe kilogramy – przeżywa to każda, świeżo upieczona mama. To naturalna kolej rzeczy. Tak jak i naturalnym powinna być chęć powrotu do optymalnej kondycji.

Jak zrzucić brzuch i boczki po ciąży? Ćwiczenia.

Powrót do aktywności fizycznej, szczególnie ćwiczeń o charakterze aerobowym jest kluczowy. O ile ciąża przebiegła pomyślnie i nie było żadnych komplikacji – do sportu można wrócić niemal natychmiast. Pamiętaj jednak, że organizm jest w specyficznej fazie, więc zbyt duże obciążenie nie jest wskazane.

Poza ćwiczeniami aerobicznymi zaleca się wdrożyć plan treningowy ukierunkowany na mięśnie brzucha. Popularna A6W, ABS lub inny plan treningowy wzmacniający mięśnie brzucha to bardzo dobre rozwiązanie.

Aerobik – najlepszy na pociążową nadwagę?

Już w latach 60-tych podejmowano trudy regularnego treningu po ciąży. Twórcą pierwszych lekcji aerobiku był Kenneth Cooper – amerykański naukowiec pracujący wówczas dla NASA. To właśnie za jego sprawą powstał pierwszy plan treningów wzmacniający układ krążeniowo-oddechowy Chwilę później określono go mianem aerobiku. Dzisiaj aerobik to rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy pragną schudnąć – niezależnie od powodów nadwagi.

Aerobik to nie tylko układ choreograficzny w rytm muzyki. Owszem, niegdyś definiowany był właśnie w ten sposób. Dzisiaj owa definicja wychodzi znacznie, znacznie dalej. Ewolucja aerobiku jest nieprzerwana. Wraz z każdym kolejnym badaniem dotyczącym efektywności tej formy treningowej, serwowane są kolejne. A wszystko po to, by uczynić z aerobiku możliwie najskuteczniejszy trening.

Wzmocnienie i poprawa wydolności układu krążeniowo-oddechowego to nie jedyna właściwość treningu aerobowego. Niesie on za sobą znacznie więcej korzyści, a konkretniej:

  • poprawia siłę
  • poprawia wytrzymałość
  • ma wpływ na budowę ciała (redukcja tkanki tłuszczowej)
  • poprawia koordynację
  • poprawia gibkość

Jak widać, jedną z właściwości tej formy treningowej jest właśnie redukcja. Mało tego – można powiedzieć, że aerobik stanowi jedną z najefektywniejszych form treningowych na odchudzanie.

Skuteczność treningu odchudzającego uwarunkowana jest poprzez następujące zasady:

  • trening powinien być realizowany z intensywnością nie mniejszą niż 60% i nie większą niż 85%
  • czas pojedynczej sesji treningowej nie może być krótszy niż 30 minut
  • realizowane ćwiczenia w ramach aerobiku muszą oddziaływać na więcej niż jedną grupą mięśniową
  • objętość treningowa w ciągu tygodnia nie powinna być mniejsza niż 120 minut

Aerobik to forma treningowa o bardzo pozytywnym wpływie na zdrowie danej jednostki. Przez wielu lekarzy i specjalistów wymieniana jest jako element zdrowego trybu życia.

Reasumując, aerobik to odpowiednia forma ćwiczeń redukcyjnych. Jej skuteczność kształtuje się na bardzo wysokim poziomie. Jednakże aby osiągnąć satysfakcjonujące efekty, obciążenie i częstotliwość treningu należy realizować zgodnie z zasadami.

Dieta – czy jest konieczna?

9 miesięcy totalnej laby. Słodycze, owoce i wszelkie inne zachcianki dla ciężarnej, czemu nie?Łatwo się przyzwyczaić, gorzej ze zrezygnowaniem. O ile w ciąży możemy pozwolić sobie na taryfę ulgową, o tyle po porodzie należy radykalnie zmienić nawyki żywieniowe.

Dieta powinna być odpowiednio zbilansowana. Od indywidualnych uwarunkowań zależy to, czy potrzebna będzie rygorystyczna dieta (nie głodówkowa!), czy wystarczy zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze.

Brzuch po ciąży – jak zrzucić?

Wbrew pozorom powrót do optymalnej kondycji ciała nie musi długo trwać. Przy odpowiednim planie treningowym i diecie – płaskim brzuchem z jędrną skórą można pochwalić się już po kilku miesiącach. Poniżej przedstawiamy szereg praktycznych porad:

  • Powiedz „nie” słodyczom. Najlepiej całkowicie zrezygnować z cukrów w tej postaci. Jeśli jednak nie jesteś w stanie całkowicie zrezygnować – podjadaj tylko o poranku. Im później zjesz czekoladę lub batonika, tym mniej czasu pozostawisz organizmowi na spalenie kalorii.
  • Posiłek na noc powinien zawierać jak najmniej węglowodanów. Kolacja powinna zawierać głównie białko (np. twaróg, chude mięso). Ponadto, im wcześniej zjesz ostatni posiłek, tym lepiej (sugerujemy – 3 godziny przed snem)
  • 5-6 posiłków w diecie. Dieta powinna składać się z mniejszych posiłków spożywanych w odstępach 2-3 godzinnych.