Jak wzmocnić organizm przed jesienią? Co stosować na wzmocnienie organizmu?

Jesień to pora roku, w czasie której dochodzi do wielu zachorowań. Infekcje wirusowe są niezwykle powszechne z prostego powodu – wirusy w zimnych temperaturach czują się znacznie lepiej, czego niestety nie można powiedzieć o naszym organizmie. Nie oznacza to jednak, że musimy to tak zostawić. Istnieje bowiem szereg metod, które pozwalają na skuteczne wzmocnienie organizmu.

Jak wzmocnić organizm przed jesienią?

Choć tytuł tego artykułu może sugerować, że celem jest wzmocnienie organizmu tylko przed jesienią to informujemy, że zawarte porady w tej publikacji – można stosować niezależnie od pory roku.

Metod na wzmocnienie organizmu jest mnóstwo, o czym możemy przekonać się czytając rozmaite poradniki. Warto mieć jednak świadomość, że specyfika naszego organizmu sprawia, że naszym celem powinna być kompleksowa terapia. Wszak, naiwnym byłoby sądzić, że przysłowiowa herbata z cytryną załatwi całą sprawę. Aby wzmocnić organizm musimy działać szerzej i dbać o kilka innych aspektów. Jakich? O tym mowa w dalszej części publikacji.

Po pierwsze: zadbaj o zdrowy styl życia

Prowadzenie zdrowego stylu życia to fundament, o który należy dbać niezależnie od naszych celów związanych ze zdrowiem i urodą. Poprzez termin „zdrowy styl życia” rozumie się po prostu zdrowe funkcjonowanie. Precyzując, zdrowe życie to:

  • regularna aktywność fizyczna (treningi, uprawianie sportu, aktywny wypoczynek)
  • zbilansowana i pełnowartościowa dieta (jadłospis, który dostarcza wszelkich niezbędnych witamin i minerałów)
  • regularny rytm dobowy (zasypianie i wstawanie o tych samych porach; regularne funkcjonowanie np. brak pracy na 3 zmiany)
  • brak używek (dotyczy w szczególności alkoholu, papierosów i narkotyków)

Jak nie trudno zauważyć, zdrowe życie jest w zasięgu absolutnie każdego. Wystarczy po prostu dbać o to, aby nasz dzień wyglądał aktywnie i był możliwie regularny.

Po drugie: hartowanie organizmu

Hartowanie organizmu to termin, który można zdefiniować jako przygotowywanie organizmu do niższych temperatur (i nie tylko) poprzez swoiste przyzwyczajanie się do chłodu. To niezwykle skuteczna metoda, która wzmacnia odporność organizmu. Wszak, organizm – jest w stanie zaadaptować się do takich warunków.

Dlatego też, w momencie kiedy pojawiają się chłodne dni, nie powinniśmy od razu zakładać zimowej kurtki. To ogromny błąd, który sprawia, że w momencie zetknięcia się organizmu z chłodem – ten po prostu nie potrafi się bronić. W związku z powyższym – lekka obniżka temperatury, nie powinna skutkować od razu zmianą garderoby na zimową.

Idąc dalej, zahartować organizm możemy chociażby poprzez morsowanie, a więc – kąpiele w zimnej wodzie (oczywiście z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa!). To rozwiązanie, które trzeba wdrażać stopniowo – w przeciwnym wypadku możemy osiągnąć efekt odwrotny od oczekiwanego.

Po trzecie: prawidłowa suplementacja (wsparcie od wewnątrz)

Suplementy diety na wzmocnienie organizmu to rozwiązanie, o którym w ostatnim czasie mówi się coraz więcej. Wszechobecne reklamy (telewizja, radio i inne media) sprawiają, że Polacy na pamięć znają nazwy produktów wspomagających odporność. Czy faktycznie ich rola jest tak duża jak starają się przekonać producenci? Czy warto stosować suplementy diety na wzmocnienie odporności?

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna: zdecydowanie tak! Prawidłowa suplementacja to naprawdę świetny sposób na uzupełnienie wszelkich innych procesów wzmacniających organizm. Co istotne, produkty dostarczane nam przez producentów są wieloskładnikowe, co w praktyce oznacza tylko, że – na naszą odporność ma wpływać kilka substancji aktywnych. To właśnie dzięki temu, efektywność tych tabletek kreuje się na tak wysokim poziomie.

Podsumowując, poprawa odporności to proces, który – wbrew pozorom nie jest zbyt wymagający. Wystarczy zmienić nawyki na zdrowsze, zahartować organizm oraz wzmocnić organizm stosując suplementy diety. To tyle i aż tyle. Należy mieć jednak świadomość, że powyższe procesy należy wdrożyć jeszcze przed kluczowym moment. Najlepiej na kilka miesięcy przed.