Jak przyśpieszyć przemianę materii?

Tempo przemiany materii to nic innego jak efektywność pracy układu trawiennego. Wpływ na nie ma wiele różnych czynników. Poniżej przedstawiamy kluczowe z nich.

  • Dieta zdrowa i pełnowartościowa
    Absolutnym priorytetem jest to, aby zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze, pełnowartościowe i zbilansowane. W przeciwnym wypadku, nawet najefektywniejsze metamorfozy okażą się niedostatecznie skuteczne.
  • Stałe pory posiłków
    Konsumpcja posiłków musi zachodzić o stałych porach, najlepiej w równych odstępach czasu. Sugerujemy jeść co 2,5 godziny – to optymalny czas. Oczywiście, częstsze posiłki wiążą się z obniżeniem ich obfitości.
  • Zróżnicowany bilans poszczególnych posiłków
    Niezwykle ważnym elementem jest zróżnicowanie bilansu. Wszakże, zapotrzebowanie w ciągu dnia jest bardzo różne. Z zasady – najbardziej obfite powinno być śniadania, a najmniej – kolacja. Sporą dawkę energetyczną należy zaserwować zarówno przed i po treningu.
  • Aktywność fizyczna
    Ogromny wpływ na pracę układu trawiennego ma uprawianie sportu. Najlepszym stymulatorem pracy układu trawiennego są ćwiczenia aerobiczne, których intensywność powinna kreować się na poziomie około 60-75 tętna maksymalnego.
  • Duża ilość wody
    Picie wody ma ogromny wpływ na przemianę materii. Płyny rozpuszczają dostarczany materiał ułatwiając i przyśpieszając trawienie. Dziennie zaleca się spożywać minimum 2-3 litry wody.
  • Suplementy diety
    Suplementy diety, a w szczególności błonnik – przyczyniają się do efektywności pracy układu trawiennego. Ich suplementacja może mieć bardzo duży wpływ na tempo pracy całego systemu pokarmowego.
  • Regularność
    Słowem kluczowym dla pracy układu trawiennego jest regularność. Kiedy będziemy jeść, trenować i żyć (zachowany prawidłowy rytm dobowy) to narządy wewnętrzne będą pracować efektywniej, co w konsekwencji przełoży się na optymalną kondycję naszego organizmu.

Problematyczne odchudzanie – co zrobić, aby nie tylko podkręcić metabolizm, ale mocno schudnąć?

Niezadowolenie ze swojej figury wykazuje niemal połowa społeczeństwa. Zazwyczaj ma to bezpośredni związek z nadwagą, która to określana jest mianem choroby XXI wieku. Nie ma w tym nic dziwnego, wszak ilość osób borykających się z tym problemem wzrasta z każdym dniem. 

Problematyczne odchudzanie

Uznaje się, że największy wpływ na problemy z tkanką tłuszczową mają dwa czynniki – nieodpowiednie odżywianie oraz brak aktywności fizycznej. Trudno się z tym nie zgodzić. Wszak, odpowiednio zbilansowana dieta powinna dostarczać optymalną ilość kalorii. Z kolei aktywność fizyczna sprawia, że organizm korzysta z materiału energetycznego, który nie ma możliwości przeobrażenia się w materiał zapasowy (tłuszcz). 

Choć odchudzanie to proces wymagający, to nie każdy o tym wie. Wielu ludzi uważa, że spalenie tkanki tłuszczowej wiąże się jedynie z zakupem odpowiedniego preparatu za kilkadziesiąt-kilkaset złotych i problem sam ustąpi. Niestety, to co mówi się w reklamach telewizyjnych na temat odchudzania to najzwyklejsza w świecie komercja. Wszak, żadne tabletki na odchudzanie nie zastąpią diety i ćwiczeń.

Nie oznacza to jednak, że tabletki na odchudzanie są nieskuteczne. Doskonale sprawdzają się w formie wspomagacza, tzn: potęgują efekty zbilansowanego jadłospisu i ćwiczeń. Zazwyczaj ich celem jest przyśpieszenie przemiany materii, która umożliwia wydalanie z organizmu nadmiar pożywienia.

Warto zauważyć, że ilość środków na odchudzanie jest naprawdę ogromna. Spośród dziesiątek różnorakich preparatów najlepiej wybierać te, które cieszą się dobrą reputacją. Absolutnie nie warto sugerować się reklamami telewizyjnymi, gdyż informacje tam zawierane bardzo często nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Ponadto, w telewizji wiele środków zostaje najzwyczajniej w świecie pominiętych. Nie każdy bowiem preparat reklamowany jest w tym medium. 

Do preparatów, którymi warto się zainteresować zaliczamy: African Mango, Acai Berry Extreme oraz Slimets. W Internecie można znaleźć mnóstwo pozytywnych opinii na temat tych preparatów.